vrijdag 16 november 2012

Kussensloopjes #2

In 'My two weeks in pictures #2' schreef ik al dat ik iets aan het haken was, maar wat? De titel verraadt het eigenlijk al, want ja, het is een kussensloopje geworden! Ongeveer twee weken terug begon ik enthousiast aan een nieuw haakprojectje (ik ben ook al drie jaar bezig met een deken, maar op een één of andere manier wil dat maar niet opschieten.. Misschien een toch iets te groot project voor mij :)).

En zo'n project begint natuurlijk met het bij elkaar zoeken van de juiste kleuren katoen..


De roze katoen had ik al in Frankrijk ('t was maar 1 euro per bol, dat kàn je toch niet laten liggen?!') en de licht grijze heb ik later in Nederland gekocht. Maar omdat ik het nog niet compleet vond, ben ik naar omie gegaan, want als iemand hier een katoenwinkel kan beginnen, is zij het wel! :) Na zo'n tien opties te hebben gemaakt, ben ik uiteindelijk met de bovenstaande kleuren aan de slag gegaan.

Eerst heb ik een grote 'granny square' gehaakt..


Dan opspelden en ondertussen aan het kussensloopje beginnen (met hulp van Pip;))..


En dan... tadaaaa!!


Op het Stoffenspektakel had ik ook nog twee meter bolletjeslint gekocht, wat nu heel goed van pas kwam. Oh, en het witte kussensloopje heb ik ook nog even snel gemaakt, gewoon van een restje teddystof. Leuk hè? En zooo zacht! ;)


Wat vinden jullie er van?

Liefs, Annabel

14 opmerkingen:

  1. Dat ziet er mooi uit. Leuk met die bolletjes rand. Fijn om een oma te hebben met een katoenwinkeltje ;)
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren, ziet er goed uit. Ik vind het altijd zo knap als iemand zich tot een aantal kleuren kan beperken, ik heb altijd zelf de neiging tot veeeeeeeeel kleuren. En ook erg leuk, die bolletjesrand, ga ik onthouden!!
    Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben helemaal trots op je..wat een mooi kussen!! Ik vind de kleuren bij elkaar ook zo mooi. En een applaus voor je header, top!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super Annabel. Nu maar hopen dat de dames poes van de bolletjes afblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heel erg leuk is het geworden.
    die grote granny vind ik het einde !!!!
    Groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super gaaf kussentje!! °_°

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig geworden Annabel , als je iets nodig heb kom je maar bij mij , liefs Cobie

    BeantwoordenVerwijderen