woensdag 24 april 2013

DIY | Lace Short!

Vandaag heb ik een leuke DIY voor jullie. Afgelopen week heb ik namelijk mijn oude lange spijkerbroek omgetoverd tot deze lace short:


Ik vond het ten eerste heel leuk om te doen, maar ook met het resultaat ben ik super blij! Benieuwd hoe ik 'm heb gemaakt? Kijk dan snel verder :)

Wat heb je allemaal nodig?
♥ Een lange (oude) broek om af te knippen of een short
♥ Kant
♥ Stofschaar
♥ Spelden
♥ Garen (ik heb gekozen voor wit)
♥ Naaimachine


Hoe maak je de lace short?
♥ Als je hebt gekozen voor een lange broek, moet je deze eerste tot een korte broek maken door een groot stuk van de broekspijpen af te knippen. Ik heb dat gedaan door de broek aan te trekken en dan voor de spiegel te kijken hoe kort ik 'm wilde hebben en ben toen heel voorzichtig gaan knippen.
Let op: Knip ongeveer 3 cm extra om de onderkant mooi af te kunnen werken!

♥ Vouw de randen aan de onderkant van de helft waar je geen kant gaat maken, twee keer om en speldt ze vast, zoals op de foto's te zien is.


♥ Knip het kant op maat van de andere helft van de short en leg het over de short heen. Vouw nu ook hier de onderranden twee keer om, maar dan met het laagje kant ertussen, en speldt ook dit geheel goed vast.


♥ Speldt vervolgens ook de rest van het kant op de short en naai alles vast met de naaimachine.


♥ Knip als laatste alle aan- en afhechtdraden weg en tadaaa!! Je lace short is klaar!

Ik ben in ieder geval al helemaal klaar voor de zomer! :)


Mocht je nog vragen hebben over mijn uitleg, laat het me dan weten. Ik vond het namelijk best moeilijk om alles duidelijk uit te leggen.

Liefs, Annabel

19 opmerkingen:

  1. Aaaaah, dit is zo mooi gedaan! Jeetje! ♥ :) Dit wil ook gaan maken. Bedankt voor de leuke DIY!

    Liefs,
    Adriënne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die heb je echt heel erg leuk gemaakt!
    Liefs, Swaen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk en wat een mooie reportage heb je gemaakt. Die laatste foto...super!! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awh wat schattig zo! Vrij simpel maar het geeft wel een heel leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! Ik zou het zelf niet dragen, maar bij jou staat het leuk :)

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat is hij leuk geworden! Dat kantje dat je hebt gebruikt is ook echt mooi. Staat je goed; heerlijk als we straks allemaal weer shortjes kunnen dragen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk gedaan! Er is volgende week een grote stoffenmarkt, dus dan ga ik ook aan de slag!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk gedaan, en hij staat je super goed!

    Doe je trouwens al mee met mijn giveaway? Je kan een paar Nike Freeruns winnen in een kleur naar keuze op mijn blog www.jenniefromtheblog.com :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk gedaan!

    www.simplynoir.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super leuk idee zeg! Dat geeft je short nét wat extra. Ik wil ook nog zoiets gaan maken voor de zomer. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, hij is super leuk geworden! Ik tover ook heel vaak mijn lange broeken om tot shortjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ho wauw! Echt super gaaf gedaan! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk gedaan, heel gaaf! <3

    XxX
    http;//fabulousstylews.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen