woensdag 3 juli 2013

DIY | Van schoenendoos naar handige opbergbak!

Kunnen jullie je dit logje nog herinneren, waarin een doosje maakte voor mijn masking tapes? Helaas is dit bakje iets te klein geworden (ik hou gewoon van shoppen ;)) en dus besloot ik van een schoenendoos (ja, ik heb ook nieuwe schoenen gekocht, shame on me!) een nieuwe bak te maken. Na een middagje knutselen, is dit het resultaat geworden..


Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit, maar dat is het niet! Ben je benieuwd hoe ik 'm heb gemaakt, klik dan snel verder.

Wat heb je nodig?
- Schoenendoos
- Schaar
- Lijm (en eventueel ook plakband)
- Liniaal
- Pen of potlood
- Stof, plaatjes of mooi papier voor de bekleding



Teken op beide (lange) zijkanten van de doos, in het midden een streepje (mijn doos was 29 cm, dus op 14,5 cm was mijn middenstreepje). Teken vervolgens nog twee streepjes, ieder twee centimeter verwijderd van het middenstreepje. Zet vervolgens nog een laatste streepje helemaal onder het middenstreepje en verbind de streepjes met elkaar, zodat er een omgekeerde driehoek ontstaat (zie foto).
Knip deze driehoek uit en vouw de doos dubbel zodat de onderkanten elkaar raken. Plak deze met lijm aan elkaar vast.


Pak dan de deksel van de schoenendoos en knip hier twee stukken uit, ter grote van de open zijkanten van je bak (wat eerst de bovenkant van de schoenendoos was) en plak deze met plakband of lijm aan de bak vast.


Nu is de bak klaar en kun je hem gaan bekleden met een leuk stofje, papier of allemaal vrolijke plaatjes. Ik heb gekozen voor een stofje omdat ik dat toevallig nog had liggen.
Tadaaa!


Dit is nu echt zo'n bak geworden waarvan ik eigenlijk nu al weet dat ik daar nog heel lang plezier van zal hebben. :)

Liefs, Annabel

12 opmerkingen:

  1. Wat leuuuuk! Je bent zo creatief, echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! Ik heb ergens nog in mijn kledingkast 3 schoenendozen staan, dus die kan ik mooi om toveren tot iets bruikbaars :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee en het ruimt weer lekker op al die losse dingetjes.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt knap.. en zo superleuk!! Complimenten Annabel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee! Fijne duidelijke uitleg ook, ga ik proberen, barst nog van de schoenendozen en leuke papiertjes. :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, tof! Je blog ziet er leuk uit zeg :) Doe je mee aan mijn winactie? Je kunt nu echt een supergave curling wand winnen! Liefs, Anne

    www.fashionanna.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, echt superleuk gedaan! :)

    Xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, ziet er erg leuk uit! En nog eens handig ook, zo'n opbergbox! Ga het misschien wel proberen binnenkort!! :-)

    ♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb hem gemaakt! welliswaar geen schuine randen maar hij is heel leuk!!
    bedankt voor je creatieve ontwerp !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb hem gemaakt! hij is erg mooi geworden, had het hard nodig voor mijn bureau, en hij staat er erg schattig op, bedankt voor je leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen