dinsdag 1 oktober 2013

Herfstkoekjes bakken..

Het is alweer even geleden dat ik een logje schreef, maar dat betekent niet dat ik de afgelopen drie weken heb stilgezeten. Zoals jullie misschien al wisten, was ik begonnen met een opleiding Communicatie, maar daar ben ik inmiddels alweer mee gestopt. Wat ik nu ga doen? Een klein stukje van mijn toekomstdroom proberen te verwezenlijken. En dat betekent dat ik een webshop ga openen. En oké, momenteel bestaat die webshop nog uit wilde ideeën in mijn hoofd, maar daar gaat snel verandering in komen. En om alvast en tipje van de sluier op te lichten; ik ben van plan zelfgemaakte armbandjes te gaan verkopen.. Je weet wel, van die kleine armbandjes waar je er zo lekker veel van om je pols kunt dragen. Ik kan jullie vertellen dat ik er ontzettend veel zin in heb en dat mijn hersenen soms overuren maken door al die nieuwe ideeën.
 
Maar niet alleen de webshop is prominent in mijn gedachten aanwezig, ook de herfst komt regelmatig voorbij. Nu het ook echt wat kouder wordt, krijg ik zin in heel veel kopjes (herfst)thee met speculaas mmmm! Maar natuurlijk vind ik het ook leuk om mijn kamer herfstproof te maken en om gezellig binnen met kaarsjes aan, creatief bezig te zijn. Zo heb ik vorige week al mijn header herfstachtig gemaakt en besloot ik vanochtend herfstkoekjes te bakken. Ik heb van mijn moeder namelijk een home-made stempel gekregen en die moest ik natuurlijk even uitproberen..
 

Als eerste zeefde ik de 150 gram bloem, 50 gram basterdsuiker met twee theelepels speculaas/koekkruiden en een snufje zout boven een kom. Vervolgens voegde ik de boter toe en sneed ik deze met twee messen in kleine stukjes. Daarna kneedde ik het deeg tot een samenhangende bal en begon ik met het leukste werkje; het maken van de koekjes!
 
Met een uitsteekvormpje maakte ik ronde schijfjes, waarna ik de stempel er in drukte. Tot zo ver ging alles goed..
 
 
 
 
Maar toen ik ze na twintig minuutjes bakken uit de oven haalde, was dit het resultaat..
 
 
 
De smaak is prima hoor, maar er is bijna niets meer te zien van de stempelafdruk. En dat terwijl er niet eens ei of bakmeel door het deeg zat. Als iemand tips heeft, ze zijn van harte welkom!! :)
 
En anders ga ik het snel gewoon met een ander recept proberen ;)
 
Liefs, Annabel
Bron recept: Zoet&Hartig Gebak

13 opmerkingen:

  1. Ah wat een super leuke stempel! Jammer dat het zo vervaagt, maar gelukkig is het niet helemaal weg. Misschien lukt het met zandkoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yummy! Leuk dit recept :) Wel jammer van die stempel dat de afdruk snel vervaagd. Het is idd een leuke stempel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je die stempel er niet meer duidelijk inzit. Maar de koekjes zien er wel lekker uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat je die stempel zo onduidelijk ziet ja! Misschien omdat je koekjes toch teveel zijn uitgelopen of gerezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat de stempel niet zo goed zichtbaar is, maar ze zullen er niet minder om smaken.. eetsmakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat die stempel niet duidelijk is, maar het idee is tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cute! Jammer van die stempel afdruk, maar ze zijn wel leuk geworden =P!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie inspirerende blog heb je. Het ziet er mooi uit ik ga je volgen.
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad erg jammer dat het zo vervaagd. Blij dat ik de stempels heb laten liggen, want zo is het niet de moeite. Maar ik ben er zeker van dat ze heerlijk waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meis wat een traktatie ! ziet er goed uit het lijkt een heel professioneel koekje! waar heb je die stempels vandaan ziet er super uit

    Plus gaaf dat je een eigen webshop gaat beginnen hou ons op de hoogte.

    Http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke koekjes zeg
    Zelf krijg ik prachtige strakke koekjes door een eetlepel bloem te vervangen door maizena
    Nog niet tevreden ,vraag het eens aan de bakker zelf !
    Hij weet als geen ander hoe het zit met koekjes
    Veel bakplezier hoor, gr Klazien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien je deeg eerst uren in de koelkast leggen?

    BeantwoordenVerwijderen