woensdag 1 oktober 2014

Recept: Hartige couscoussalade!

Degene die mij op Instagram volgt, heeft kunnen zien dat ik afgelopen week een hartige couscoussalade maakte. Ik ben dol op couscous, maar dan wel op een hartige manier bereid. Varianten met abrikozen of rozijnen zijn niet aan mij besteed. Heel lang heb ik gedacht dat couscous eigenlijk altijd met zoete ingrediënten werd gemaakt, tot ik een keer bij een vriendin deze hartige salade proefde. Ik vond het zo lekker, dat ik 'm nu -ruim twee jaar later- nog steeds regelmatig eet. Inmiddels ben ik wel vegetariër geworden en dus laat ik de kip achterwege.
Vandaag wil ik het recept graag met jullie delen, niet alleen omdat het super lekker is, maar ook omdat het heel eenvoudig klaar te maken is. 


Ingrediënten
(voor 2 personen)
100 gram couscous
12 cherry tomaatjes
80 gram witte kaas
15 olijven
handje sla
takje peterselie
1 el olijfolie
peper en zout

Ik gebruikte de sla uit mijn 'binnenmoestuintje'

Bereiding
Breng 100 ml water aan de kook en voeg een eetlepel olijfolie toe. Haal de pan van de warmtebron en voeg al roerend de couscous toe. Dek de pan af en laat de couscous 5 minuten wellen.

Was de tomaatjes en peterselie goed af en snijd ze in kleine stukjes. Snijd daarna ook de olijven en witte kaas in kleine stukjes en doe alles in een kom. Voeg als laatste de slablaadjes toe en breng op smaak met peper en zout. 


Zodra de couscous al het water heeft opgenomen, kun je hem toevoegen aan de salade. 
Roer alle ingrediënten goed door elkaar en genieten maar!!


Mocht je toch liever kip in de salade hebben, snijd dan een (biologische) kipfilet in blokjes, bak deze lichtbruin en meng dit vervolgens door de couscoussalade.

Eet smakelijk!

Liefs, Annabel

4 opmerkingen:

  1. Mmmmm. ..lekker! Kan ik weleens maken of...ik schuif een keer bij jou aan ;) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker simpel ,ziet er wel erg lekker uit! zeker het proberen waard.

    Liefs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee! Lijkt me een heerlijke salade :)

    BeantwoordenVerwijderen