zaterdag 5 maart 2016

Jip by Jan krukje!

Gister vertelde ik al dat ik bezig was met het -inmiddels beroemde- JipbyJan krukje. Eigenlijk stond dit project al langere tijd op mijn lijstje, maar helaas waren de krukjes bij Action steeds op. Tenminste, ze hadden wel een nepleren variant, maar ik had liever die met stof, zodat het hoesje niet kon gaan glijden. Een paar weken geleden liep ik toevallig in de Action en stuitte opeens op een grote stapel stoffen krukjes, HOERA!! Voordat ik het wist zat ik heel onhandig met een krukje én wind tegen op de fiets! Maar gelukkig kwam ik veilig thuis en kon ik aan de slag.


Als je het patroon (klik hier) bekijkt, lijkt het best simpel. En dat is het eigenlijk ook.. maar ik had gewoon een paar slaperige momenten, waardoor ik tot twee keer toe heel wat toeren heb moeten uithalen. De eerste keer was ik vergeten een steek te meerderen en werd één strook smaller dan de anderen. Eerst dacht ik nog 'nouja ziet toch niemand', maar uiteindelijk begon ik me er toch aan te ergeren en trok ik het snel uit. 


De tweede keer was ik juist iets te enthousiast aan het meerderen en werd het hoesje veel te breed..
Maar goed 'drie maal scheepsrecht' dacht ik, dus vol frisse moed deed ik nog een poging! 
En dit keer met succes!



Ik ben zelf erg blij met het krukje! En extra leuk is dat hij erg goed bij de muur staat, die ik vorige week van wit naar grijsgroen verfde (lang leve vtwonen ter inspiratie!)

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Annabel

8 opmerkingen:

  1. Echt supermooi geworden..en wat leuk dat je weer aan het bloggen bent!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie op mijn blog! Heel erg leuk dat je langskwam.
    Wat heb jij hier een leuke blogplek gemaakt. Hoe gaat het met de poezen?
    Ik blijf je graag volgen.
    Groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk en welkom! Met de poezen gaat het heel goed, ze zijn inmiddels natuurlijk wel een stukje groter, maar spelen (en slopen ;-)) nog erg graag!

      Verwijderen
  3. Wat een zonnige site dacht ik toen ik je via via vond, ik wordt er helemaal blij van en ga je volgen. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om je hier weer tegen te komen =) En je krukje is erg mooi geworden, de kleuren passen ook zo goed bij elkaar. Erg mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How bad that you had to frog! But good that you kept up, it looks really super! ♥ Great job. Greetings from your new follower Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor je reactie op mijn blog! Ik ben natuurlijk gelijk even op jouw, veels te leuke, blog (en Instagram) gaan kijken en ga je zeker volgen. En wat een frisse kleur voor jouw krukje, die wil ik ook :-)!
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen