woensdag 6 april 2016

Aaibare cactussen

Cactussen zijn hip! Je ziet ze in veel interieurs terugkomen, variërend van heel grote exemplaren tot een paar kleintjes in de vensterbank. Zelf heb ik een aantal jaar geleden een cactus van mijn opa gekregen. Destijds waren ze nog niet zo populair als nu, waardoor ik 'm eigenlijk z'n gang heb laten gaan. Met een 'kleine' afwijking naar rechts, voldoet hij niet bepaald aan het hippe cactusimago. Toch betekent hij veel voor mij en heeft hij een mooi plekje in de keuken gekregen.



Om ook wat 'normale' cactussen in huis te hebben, ging ik naar het tuincentrum. Maar eenmaal daar aangekomen, kwam ik erachter dat ik toch niet zo'n cactusmens ben.. Ze prikken me teveel en dus gingen we met lege handen naar huis.
In mijn hoofd had ik de trend eigenlijk alweer voorbij laten gaan, tot ik wat gehaakte exemplaren op internet tegenkwam. Dat leek me wel wat; geen prikkels en weinig geen onderhoud! Top! Op dit blog kwam ik een paar leuke patroontjes tegen en ging ik aan de slag!


Voordat ik het wist, was mijn eerste cactus af! Het is zo'n leuk werkje, dat je er maar moeilijk mee kunt stoppen..




Inmiddels heb ik er drie gemaakt en ben er best tevreden mee. Er zijn nog genoeg variaties te bedenken, grote kans dat er nog een paar bijkomen dus ;-)

Fijne dag!

Liefs, Annabel

6 opmerkingen:

  1. Superleuk zijn ze en die van opa is speciaal...leuk dat hij bloeit! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, aaibare vind ik ook een stuk vriendelijker. Ik heb niet veel met die hype, heb één cactus die het goed doet, maar daar laat ik het denk ik bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geinig!
    Mijn moeder had en heeft veel cactussen en vetplanten. Ik heb er zelf niet zoveel mee. Gehaakt zijn ze lekker aaibaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! En die cactus die je van je opa hebt gekregen is ook bijzonder! Juist leuk dat 'ie een beetje scheef groeit ;) Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Annabel,
    Wat zijn ze ontzettend leuk zeg. En ja, nooit prikkels in je vingers, want dat is wat ik me nog goed kan herinneren van de cactussen die ik vroeger wel eens had.
    Ze zijn heel mooi gemaakt en staan heel erg gezellig.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze leuk geworden! En heel makkelijk in onderhoud :) vooral heg verpotten van cactussen vind ik zo'n rotklus brr. Mooi die bloem in je cactus, hebben de mijne helaas nog nooit gehad.

    BeantwoordenVerwijderen