maandag 23 mei 2016

Afgelopen week..

.. Haakte ik een stoere vaas, nouja de vaas kreeg een gehaakt jasje aan. Op Pinterest vond ik verschillende foto's van soortgelijke vazen en ik vond ze super! Lekker stoer, maar toch zacht! Ik ben van plan er nog een te maken, er staat al een lege wijnfles te wachten. ;-)





.. Kreeg ik van @bypetra een hele stapel Flows, waar ik oprecht heeeeeel erg blij mee ben! De mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik een zwak heb voor tijdschriften met mooie plaatjes en fijne teksten. En laat Flow dat nu net hebben! Iedere keer als ik een mooie foto of fijne quote tegenkom, plak ik 'm op de muur, zodat ik er elke dag plezier van heb.



.. Bakte ik mueslirepen. Op internet zijn wel 100 verschillende recepten te vinden en dus heb ik er gewoon een uitgekozen, namelijk deze van Chickslovefood. Simpel en snel gemaakt, maar o zo lekker!!
Na het bakken kon ik mooie vierkantjes snijden, zodat je ze na het afkoelen meteen kon eten. Bij de helft is dat goed gelukt...


Bij de andere helft iets minder..


Heeft iemand ervaring met mueslirepen? Tips zijn van harte welkom! :-)

.. Begon ik met het haken van een tas. Ik had nog wat restjes wol van een deken die ik een tijd geleden maakte en het leek me leuk er iets van te maken.


.. At ik meerdere malen een heerlijke chiapudding met fruit! Ik heb dit laatst ontdekt en vind het een hele uitvinding! Chiazaad bevat oa veel vezels, ijzer, omega 3 en foliumzuur, allemaal erg bruikbaar als vegetariƫr. :-) Je maakt het heel makkelijk door 1 el chiazaad in 100 ml amandelmelk (of andere melk) te doen en dat zo'n twee uurtjes in de koelkast te laten staan. Je moet af en toe even roeren, zodat ook de onderste zaadjes zich kunnen uitzetten. Daarna doe je er vers fruit op en eventueel nog nootjes of een beetje kokosrasp. Ik ben heel veel aan het variƫren, volgende keer ga ik er een met chocolade havermelk, frambozen en kokosrasp maken, klinkt lekker toch?


Hebben jullie ook een fijne week gehad?

Liefs, Annabel

5 opmerkingen:

  1. Heerlijke week en mooie creaties, Annabel! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk joh, die vaas! Prachtig!

    Liefs,
    Frederika
    (Ig: frehaakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi je stoere vaas en ook je foto's. ..sfeervol! Dat puddinkje ga ik uitproberen. .alles in huis! De repen van je zusje kruimelden ook....meer honing? Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne foto's! Je vaasje is erg mooi geworden, het past perfect bij het geheel plaatje. Ik heb ook wel eens Chia zaadjes met melk geprobeerd, maar bij mij werd het niet wat. Komt denk ik omdat ik dus niet heb geroerd, toch maar weer eens proberen..

    BeantwoordenVerwijderen