maandag 30 mei 2016

Koeien en paarden

Een tijdje geleden maakte ik een deal met mijn vader; hij zou gordijnen voor ons ophangen, maar dan zou ik een keer meegaan naar de 'koeien en paarden'. Hoe je gordijnen ophangt, lijkt me wel duidelijk, maar de 'koeien en paarden' vragen misschien om wat meer uitleg..
Als je in een stad woont, is het af en toe heerlijk om even de natuur op te zoeken. Voor mijn ouders is het 'af en toe' 'elk weekend' en dus weten zij inmiddels alle natuur rond de stad te vinden. Een tijd geleden ontdekten zij per toeval een duingebied, en je raadt het al, waar ook koeien en paarden rondlopen. Super leuk! Maar naar aanleiding van foto's op mijn moeders blog (klik) wist ik nou niet of ik mezelf daar ook tussen zag lopen. 
.. Die horens zijn best wel heel groot.. 
.. En maak ik veel kans om aan zo'n beest te ontsnappen? 

Toen de gordijnen eenmaal hingen, kon ik er niet meer onderuit komen. En dus ging ik (met een beetje angst, tot groot plezier van mijn broertje ;-)) mee naar de koeien en paarden.




Eenmaal aangekomen gingen we opzoek naar de dieren en al snel hadden we ze gevonden. 
En wat nou eng? Oké, het is verstandig op enige afstand te blijven, maar stuk voor stuk hebben ze toch een heel hoog knuffelgehalte. Die bruine wollige vacht, net een knuffelbeer. Je zou de horens bijna vergeten ;-)



En hoewel de koeien op enige afstand bleven, kwam dit paard toch wel echt dichtbij, zo leuk!



Ik vond het achteraf heel leuk en ga zeker nog eens mee!


En omdat ik dan toch een beetje in de 'boerensfeer' zat, bakte ik thuis ook nog een boeren citroen cake!


Hebben jullie ook zo'n fijn weekend gehad?

Liefs, Annabel

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dieren zijn het toch. Die horens wel wat eng ja, maar die vacht maakt veel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jan en ik zaten net te genieten van jouw blogje...hihi zo leuk opgeschreven ;). Het was een heerlijk uitje...zeker voor herhaling vatbaar xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorige week je moeder leren kennen en nu zie ik jou op de foto, leuk met jullie mee te lezen omdat ik ook uit Den Haag kom en dus weer waar het over gaat. Mooie foto's trouwens. Kom snel eens op de Fred bij de binnen lopen. En meis wat kan jij haken zeg. Door goed advies van je moeder ben ik eindelijk ook aan mijn poncho begonnen.
    Groetjes Coby (IG cbcosycot)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ik heb de verhalen van mijn moeder gehoord, was erg gezellig volgens mij! Veel haakplezier met de poncho :-)

      Verwijderen
  4. Stoer hoor!
    Kan me voorstellen dat je voorzichtig was, je wilt tenslotte geen boze koe achter je aan hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zo'n stuk duinen, waar ook nog flink wat dieren leven. Zelf ga ik zo nu en dan naar de Waterleidingduinen en daar lopen ook koeien en schapen en heel veel herten. Ook altijd prachtig om te zien.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's! Wat fijn voor de dieren dat ze daar gewoon ongestoord ( nouja op nieuwsgierige bezoekers na dan) kunnen rondlopen.

    BeantwoordenVerwijderen