donderdag 9 juni 2016

Bananen chocolade ijs!

Wat een heerlijk weer vandaag! Ik merk altijd meteen dat ik veel meer energie krijg op zo'n dag, herkenbaar? Vanmorgen heb ik een rondje op balkon gedaan; plantjes water gegeven, onkruid weggehaald en geoogst! Nouja, het is niet heel veel hoor, maar toch word ik er hartstikke blij van!
Ik had per ongeluk een radijsje over het hoofd gezien, waardoor hij enorm groot was geworden! De smaak was er trouwens niet minder door geworden, hij smaakte erg goed op een broodje gezond :-)

Flow wilde ook zo graag op de foto, nou vooruit ;-)
Maar bij zo'n heerlijke dag hoort natuurlijk ook ijs! Ik ben dol op Italiaans ijs, maar vind een gezonde variant op z'n tijd ook heerlijk! Toevallig had ik al een paar dagen banaan in de vriezer liggen en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Kijk je mee?


Wat heb je nodig?
- 2 rijpe bananen
- 2,5 el cacaopoeder
- scheutje (amandel)melk
- 1 tl honing (optioneel)


Snijd de bananen in plakjes en doe ze in een diepvrieszak. Het beste is om ze zo min mogelijk op elkaar te stapelen. Leg het zakje minimaal een nacht in de vriezer.


Doe vervolgens de banaan, cacaopoeder, melk en eventueel de honing (ik heb het niet gedaan, omdat ik de bananen zelf al zoet genoeg vond) in een blender en mix alles op de hoogste stand in ongeveer 5 minuten tot een romige massa. 


Als het te zacht is geworden, zet je het nog een uurtje in de vriezer (niet te lang, want dan wordt het heel hard) en anders kun je het gelijk eten! 
Ter decoratie kun je bijvoorbeeld chocoladeschaafsel en/of fruit gebruiken, ik koos voor framboosjes!
Eet smakelijk!


En als laatste heb ik nog een nieuwtje! De afgelopen tijd ben ik druk bezig met het opzetten van een webshopje! Dat betekent lekker veel haken en foto's maken! Ik vind dat heerlijk om te doen en hoop er stiekem ooit mijn werk van te kunnen maken. Daar zijn we natuurlijk nog lang niet, maar het begin is er. Tenminste, achter de schermen dan ;-) Dit weekend opent Hip Haakezeltje's Webshop, ik zou het leuk vinden als je een kijkje komt nemen!


Fijne dag nog!

Liefs, Annabel

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk en moedig, een eigen webwinkeltje. Ik ga dit weekend zeker kijken!
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom zeker kijken dit weekend :) en dat ijs ziet er superlekker uit zeg...wat leuk om zo ijs te maken! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blogpost. Ik ga zeker het ijs een keer maken, klinkt eenvoudig, moet ik wel kunnen dus..;) Gaaf, gefeliciteerd met je webshop, kom zeker een kijkje nemen. :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die radijs ziet er heerlijk uit. En de aardbeitjes ook hoor.
    En dan dat ijs. Ik ben helemaal geen ijs-eter, maar dit lijkt me wel heerlijk.
    Ik ben heel benieuwd naar de webshopje. Wens je er in ieder geval enorm veel succes mee.
    Ik wens je een fijne avond en een mooi weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen