dinsdag 21 juni 2016

Winterse col op eerste zomerdag!

Hoera het is zomer! Zon, ijsjes, mooie bloemen, buiten eten, vakantie, een lekker kleurtje, veel meer energie, vlinders, slippers, fruit.. kortom, ik heb er zin in! Een beetje gek is het misschien wel dat ik uitgerekend vandaag mijn winterse col afmaakte. In het vorige blogje vertelde ik al dat ik van mijn mislukte tas een col wilde haken en dat heb ik gedaan! En hoewel de zon zich nog niet laat zien, moet de col toch wachten op de winter!

Ik haakte de col volgens het patroon uit Hollands Welgaren van Maaike van Koert. Dit boek is trouwens echt een aanrader, staan leuke patronen in met prachtige foto's!
Wel heb ik het patroon iets aangepast, ik heb 'm smaller en langer gemaakt. Ook heb ik hem aan de bovenkant iets smaller gemaakt, zodat hij een beetje naar binnen valt. 



Zelf ben ik erg blij met het resultaat en wil ik nog veel meer sjaals en omslagdoeken haken. Maar eerst staat het 'Alles is haken vest' op de planning. Ook winters hihi. 

 

Om vandaag toch in zomerse sferen te komen, kocht ik een mooie bos bloemen. Sinds kort koop ik eigenlijk om de twee weken bloemen en daar word ik toch iedere keer hartstikke blij van! Dus dat houden we erin ;-)


Fijne avond allemaal!

Liefs, Annabel

7 opmerkingen:

  1. Supermooi is je col geworden. ..dat lijkt mij zeker een heerlijk tomeloos haakproject! Gezellig hè bloemen in huis! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat heb ik ook: mutsen en vesten die pas na de winter (of voor, het is maar hoe je het bekijkt) klaar zijn. Er ligt nu nog een muts die net niet af is.
    Bloemen zijn leuk, maar ik koop ze eigenlijk nooit. Wat heb je het weer mooi op de foto gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè! En vandaag meteen een mooie zomerse dag qua weer! De col is leuk geworden, mooi kleurtje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk zo'n col. Wil ik ook graag maken als mijn poncho af is. Kan geen patroon lezen maar vind vast wel weer een youtube filmpje. Tja en dan heeft je moeder ook nog doodelen geintroduceerd, nou ik vrees tijd te kort te gaan komen.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, Annabel, zowel de col als de bloemen. Afgelopen dinsdag kregen wij (manlief en ik voor ons 4-jarig huwelijk) een bos pioenrozen, ook zo ontzettend mooi! :) `k Ben benieuwd naar je `allesishaken` vest.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie steek heb je gebruikt! En ach, zo heel zomers was het ook nog niet he. Lekker voor de winter straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! En een col kan volgens mij nog steeds qua weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen