vrijdag 22 juli 2016

Gehaakte plantenpot

"De een zijn rommel, is de ander zijn schat" en zo is het maar net! Een tijd geleden deed een vriendin een cactus weg, die de vorige bewoner in hun huis had achtergelaten. En okee de pot was ook niet mijn smaak, maar omdat ik toch opzoek was naar plantjes voor in de vensterbank, vond ik het een mooie aanwinst. Later bedacht ik me alleen dat zo'n cactus verpotten nog helemaal niet zo makkelijk was.. En dus was gehaakte 'hoes' een beter idee!

Ik had nog een oude bol Julia's en ging aan de slag. 


Lekker buiten haken, ik hou ervan! Net alsof je op vakantie bent, maar dan op je eigen balkon ;-) Af en toe was het veeeeel te warm hoor, maar 's ochtends en 's avonds ging het prima. 


Ook de katten genoten op balkon, in huis was het namelijk 32 graden Celcius (!!). En als je dan even niet oplet, gebeurt er dit.. *zucht*


Omdat grijs ook maar zo grijs is, vond ik een gekleurde rand wel leuk. Mijn dilemma: roze of oker? Helaas bleek de oker iets te dun te zijn en dus werd het roze. 



Ik haakte het bakje met halve stokjes, een klein, maar tomeloos werkje! Fijn als tussendoorproject. Twee weken geleden ben ik namelijk ook begonnen aan het 'alles is haken vest'. Samen met Petra (klik) volgde ik een te gekke workshop bij Saskia Laan. Het was een gezellige ochtend met leuke mensen. Helaas kwam ik er gister achter dat mijn vest iets te groot is en scheef gaat.. Dat wordt uithalen ben ik bang.. Gelukkig is het een leuk patroon, dus heb ik gewoon twee keer plezier ;-) Zijn er nog meer mensen die het vest haken?


Fijne dag!

Liefs, Annabel

6 opmerkingen:

  1. Een prachtig potje en wat wordt je vest mooi! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo, de ompot met een jasje :) Ik hoop dat het meevalt met het vest en dat je niet veel hoeft uit te halen. Ben benieuwd naar je eindresultaat, groetjes en een fijn (haak)weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke haakwerkjes heb je toch! Ik heb nog nooit een vest gehaakt, het lijkt me wel erg leuk om te doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk geworden! Heerlijk is dat he, om even te zitten met een haakwerkje (leuk terraskleed heb je).
    Poes kijkt onschuldig de andere kant op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je de cactus redde! Verpotten kan met een dikke handdoek over de cactus, pot omdraaien en opnieuw planten in een grotere pot eveneens met de handdoek over de cactus. Zo doe ik het meestal :-)
    Maar deze hoes is prachtig!
    Ps: wat een schattige kat!!!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bloempothoes is heel erg mooi geworden en ook de gehaakte cactus is heel leuk. En dan dat vestje, wat gaat dat mooi worden zeg, ook al is het iets te groot aan het worden. Uithalen is nooit leuk, maar dan wordt het wel beter natuurlijk.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen