maandag 26 september 2016

De eerste herfstkriebels..

Afgelopen week heb ik nog heerlijk in het zonnetje gezeten en voelde het als zomer. Toch is het inmiddels herfst! En als je goed om je heen kijkt, zie je dat al terug in de natuur. Bomen kleuren oranje, bloemen drogen in en ook de eerste eikeltjes heb ik al gezien. Ik kan niet wachten op de echte herfstachtige dagen! Koude wind in je gezicht, een flinke bui en dan binnen lekker warm met kaarsjes, thee en versgebakken taartjes.. Ik ben er dol op! Behalve die grote spinnen, die vind ik dan weer wat minder ;-)

Maar voorlopig blijft de temperatuur nog aan de hoge kant en zullen die koude vingers op de fiets nog even moeten wachten.. Maar doordat het 's avonds al eerder donker wordt, maak ik het binnen extra gezellig! Afgelopen week haakte ik deze leuke paddenstoelen.





Het patroon van de rode paddenstoel kun je hier vinden (klik). Bij de andere paddenstoel heb ik iets meer toeren van nr. 22, 24 en 26 gehaakt, zodat hij dus iets hoger wordt.

Ook bakte ik afgelopen week een kruidkoek, iets robuuster dan normaal, maar hij smaakte heerlijk! De smaak geeft mij echt een ultiem herfstgevoel! Het recept komt binnenkort op mijn blog, dus dan kan je lekker zelf aan de slag.


En om nog even bij dat ultieme herfstgevoel te blijven.. Eten jullie ook wel eens speculaas op brood? Dit is zo lekker! En omdat ik een pakje speculaas nu niet meer met mijn zusjes hoef te delen, zijn alle molens voor mij ;-)
Ja, daar konden wij vroeger nog wel eens ruzie over maken. We wilden allemaal de molen.. Maar waarom eigenlijk? Geen idee, dat is er ooit zo ingeslopen. Misschien omdat we als kind het plaatje begrepen? Een molen is duidelijk, dat kenden we. De rest van de speculaasjes hadden vormpjes, die ik eerlijk gezegd nog steeds niet allemaal begrijp. Iets met bloemen, twee mensen, een haan.. Nee de molens waren duidelijk en waren favoriet! 
En bij elk pakje kies ik nog steeds als eerste de molens uit, gek hè?!


Hebben er al meer mensen last van herfstkriebels? Of blijf ik voorlopig de enige ;-)
Ik wens jullie een fijne dag!

Liefs, Annabel

10 opmerkingen:

  1. Wat een fijn blogje! Ook ik kijk alweer uit naar de herfst! De natuur lijkt er al klaar voor te zijn, terwijl de temperaturen het nog wel eventjes best vinden. Twintig graden is het hier vandaag en de kastanjes liggen verspreid over de stoep. Een vreemde combinatie.. Leuke paddenstoelen heb je gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig!! Wat een mooie paddenstoeltjes ook!
    Ik geef je helemaal gelijk, de herfst kan heel gezellig zijn én mooi ( behalve de spinnen! ;-) ).
    Je gebak ziet er hééééééérlijk uit!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi...je verhaal over de molens...zo leuk!! Ik eet ze nu ook weer op brood...zo lekker!! Ik hou wel van een robuste kruidkoek...ziet er heerlijk uit! En je paddenstoeltjes...echt té leuk!!!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan ook niet wachten op de echte herfst! Ik hou er ook zo van. Leuk paddenstoeltjes! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke herfst-post! De paddenstoelen zijn prachtig, deze ga ik ook eens haken. De kruidcake ziet er ook goed en lekker uit! Geniet ervan en ook ik geniet van de Herfst en laat dat zeker doorschemeren in ons huisje! Met de pantoffeltjes aan op de bank, kaarsjes aan en lekkere warme chocomelk met een speculaasje (wel met molentje graag ;) )! Fijne avond, Annabel!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige, sfeervolle foto's! Ik ben al benieuwd naar het recept van de kruidkoek want die ziet er heerlijk uit... En ja, een boterham met speculaas behoort ook tot mijn favorieten! Alleen ken ik (in België) geen molentjes speculaas, ik koop meestal speculaas van Lotus. En ik sop hem eerst kort in koffie alvorens er mijn boterham mee te beleggen ;)
    Groetjes,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's en leuke paddestoelen..leuke blog..nieuwe volger;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neehoor je bent niet de enige ik geniet er ook van. Ik hou van de seizoenen en herfst is favoriet. Alles wat erbij hoort vind ik heerlijk, de kleuren, weer binnen zijn met een kaarsje aan, iid speculaas en bakken mmmm. Een paar jaar geleden maakte ik altijd seizoenstafels voor de kids, nu zijn ze grote en hoeft het voor hun niet meer maar stiekum mis ik het best.
    Fijne herfstweek groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn herfstig blogje, ja heerlijk speculaas op brood!!! Hmmm

    BeantwoordenVerwijderen