dinsdag 6 september 2016

One Lovely Blog Award

Vorige week werd ik blij verrast door Manon van Haak en Pen met een One Lovely Blog Award. Super lief, dankjewel! Manon blogt over haar hobby's (haken, koken, natuur) en inspireert je met prachtige foto's. Zeker een kijkje waard dus (klik hier)!

De awardregels zijn dat je vermeldt van wie je de award hebt gekregen, de regels deelt, 7 dingen over jezelf vertelt en maximaal 15 andere bloggers nomineert. Leuk toch? Zo leer je je medebloggers wat beter kennen en zij jou!

Hier gaan we dan.. 7 dingen over mezelf die jullie nog niet weten.

1. Ik kan enorm genieten van de kleine dingen in het leven. Zo was er dit weekend een prachtige regenboog en viel de nieuwe Happinez op de mat. Daar word ik dan spontaan blij van.


2. Ik ben sinds 4 jaar vegetariër en het bevalt me nog beter dan ik gedacht had! Of ik nooit meer lekker kan eten? Het tegenover gestelde juist! Ik besteed misschien nog wel meer aandacht aan mijn voeding en waardeer de vele mogelijkheden enorm.
Persoonlijk word ik namelijk heeeeel verdrietig (en boos, maar dat is niet zo gezellig op mijn blog) van het dierenleed in de wereld. En dan heb ik het niet alleen over de vleesindustrie, maar ook over al die andere vormen van mishandeling (kleding, toerisme etc). Helaas kan ik daar in mijn eentje niets aan veranderen, maar wat ik wel kan veranderen zijn mijn eigen keuzes ten opzichte van het dierenleed. Mijn keuze is dat ik er niets mee te maken wil hebben en daarom geen vlees/vis eet en de laatste tijd steeds meer dierlijke producten probeer te vermijden (want hoe biologisch een ei ook is, de haantjes die worden geboren blijven overbodig en worden gedood).

Ik geniet liever van dieren dan dat ik ze eet! Hier smelt je toch van?! Die lieve Niene!

3. Ik word heel blij van mooie foto's. Vooral in de Happinez en Flow staan heel fijne plaatjes, maar ook op Pinterest kan ik me uren vermaken. Het werkt zo inspirerend!

4. Ik ben meer een herfst dan een zomermens. Dus laat die herfst maar komen! Ik ben wel klaar voor kaarsjes, dekentjes, zelfgebakken appelaart (met goudreinetten, die zijn het lekkerst!) en warme chocolademelk. Maar ik geloof dat ik de enige ben, of niet?


5. Mindfulness werkt heel goed en inspirerend voor mij. Een fijne quote die mij de laatste tijd veel duidelijkheid geeft is "God, schenk mij de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen; de moed om te veranderen wat ik kan veranderen en de wijsheid om het verschil te kennen. -Franciscus van Assisi-". 

6. Ik lust geen koffie, maar drink wel liters thee per dag. En hoewel een kruidenthee heerlijk is, blijft Lipton yellow tea toch mijn favoriet! Soms kan ik het echt missen als ik een dagje weg ben geweest. Heerlijk is het dan om op de bank te ploffen met een kopje thee!


7. De laatste alweer.. Ik ben dol op interieur. Ik winkel dan ook graag bij Loods 5, kan me daar helemaal verliezen.. Vooral natuurlijke materialen maken mij blij. Het hoeft allemaal niet zo netjes, daar wordt het gezellig van. Een kleine impressie:

Dromen mag altijd toch?
Bron

Dit waren de weetjes over mij, nu de blogs die ik nomineer:

Vestywo van Verie, een super leuk blog met een liefde voor Rivièra Maison.
Kersenbloesems van Michelle, die binnenkort mama wordt!
Hilde haakt van Hilde, die vaak super leuke patroontjes plaatst.
Chris in de haak van Chris, die heel mooi haakt en daar ook nog een webshopje mee vult.
Studio Bees & Appletrees van Martine, een kleurig haakblog!

Nu zijn er nog een aantal andere leuke blogs, maar velen hebben al een award gewonnen, gefeliciteerd!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Annabel


11 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen en wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee... wat leuk dat je bij mij kwam kijken, zo kom ik nu ook bij jou terecht! Ik leer je meteen even een beetje kennen zo ;o) En, wat een leuk blog heb je!! Ik ga hier zeker nog langer rondsnuffelen :)! Groetjes vanuit Villa Zeezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee... wat leuk dat je bij mij kwam kijken, zo kom ik nu ook bij jou terecht! Ik leer je meteen even een beetje kennen zo ;o) En, wat een leuk blog heb je!! Ik ga hier zeker nog langer rondsnuffelen :)! Groetjes vanuit Villa Zeezicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je er een leuke, persoonlijke post van gemaakt!
    Ik ga je blogjes eens lezen, een deel kende ik nog niet.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie blog en wat een mooie weetjes over jou. Ik geloof dat we veel op 1 lijn zitten, leuk om zo te lezen. Bedankt voor je nominatie, zo lief! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met je award, die heb je zeker verdiend!
    Wat supergoed van je, over dat dierenleed, ik geef je helemaal gelijk! (Al ben ik nog niet zo ver dat ik vegetarisch eet, ik teken wel zoveel mogelijk petities tegen bont en ander dierenleed, ik koop nooit producten die op dieren werden getest, enz...)
    En natuurlijk is Niene té schattig! <3
    Echt een fijn bericht om te lezen, keep up the good work ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je er een mooi blogje van gemaakt...voor mij heel vertrouwd ;) je bent een mooi mens! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel voor de nominatie, lief!
    ik ga er van de week eventjes voor zitten ;-)
    Mooie dag, groetjes Martine xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je mijn blog hebt gekozen voor de award, bedankt voor het compliment! Ik ga eens even denken of en wat ik er mee ga doen. Leuk om wat meer over jou te lezen in je 7 punten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vandaag op mijn blog wat met de award gedaan (ik heb de regels niet helemaal gevolgd...).

      Verwijderen
  10. Wat leuk om te lezen! En hele mooie en sfeervolle foto's heb je erbij uit gekozen. Lief dat je mij nomineert, ik neem de award graag van je aan. Het kan nog wel eventjes duren voordat ie online komt.

    BeantwoordenVerwijderen