donderdag 1 september 2016

Uithalen en opnieuw beginnen..

Ik weet niet of jullie dat herkennen, maar als ik tegen iemand zeg dat ik gek ben op haken, word ik toch vaak gek aangekeken. Voor de meesten heeft het nog een heel hoog truttigheidsgehalte. En natuurlijk is dat deels ook waar! Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van truttige haakwerkjes en heel eerlijk gezegd viel kleding daar voor mij ook onder. Dekens, kussens, slingers, ik vind het super hip, maar kleding?? Dat trok mij totaal niet. Ik vond gebreide truien wel heel leuk, maarja breien kan ik niet zo goed. En dus liet ik alle kledingpatronen aan mij voorbij gaan. Tot ik het gave 'Alles is haken vest' (klik) van Saskia Laan zag! Een paar weken later volgde ik met mijn moeder (klik) een te gekke workshop bij haar en ging enthousiast aan de slag. Want zo'n vest was helemaal niet truttig!


Of het moeilijk zou zijn om een vest te haken? Geen idee. Ik begon gewoon, er vanuit gaande dat het wel zou lukken. Helaas bleek dat toch niet helemaal het geval te zijn. Na twee keer uithalen, was het wéér niet goed. Het vest was te groot en ging scheef! Op internet las ik dat ik niet de enige was met een scheef vest en dus besloot ik opnieuw te beginnen. 


Ook dit ging niet in een keer goed. Ik haakte het begin en eind van iedere toer iets anders (dankzij tips van internet), maar het bleef toch iets schuin gaan. Na een zesde keer een heel stuk te hebben uitgehaald, begon ik toch te twijfelen aan het leuke vest. 


Ik weet van mezelf dat als ik niet tevreden ben, ik het uiteindelijk toch niet zal dragen. En dus besloot ik om het vest niet af te maken. Geen hip 'Alles is haken vest' voor mij. Stiekem baalde ik toch een beetje, want waarom lukt het me niet gewoon? Ik bedacht me dat ik misschien nog wat meer haakkilometers moest maken en dat ik beter een ander patroon kon proberen. Maar zijn er nog wel hippe vesten te vinden? JA! Ik verbaasde mij erover dat er nog genoeg leuke patronen zijn die echt totaal niet truttig zijn! Ik koos dit patroon uit, maar ben van plan het vest wel iets korter te maken. 


Inmiddels ben ik begonnen. Ik haak dit vest met dubbele draad en tot nu toe gaat alles goed :-) 


Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Annabel

14 opmerkingen:

  1. Dit gaat je lukken Annabel, vast en zeker. En het gaat ook nog eens een heel erg mooi vest worden. Niks truttigheid... Haha, voor mij had ik ook de grens getrokken bij kleding hoor, maar inderdaad zo'n vest heeft wel wat. Succes ermee en ook heel veel plezier ermee.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Annabel jammer dat je zo scheef haakt. Volgende keer op een schuine stoel gaan zitten misschien? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks truttig aan, gaat heel mooi worden, dat weet ik zeker!...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel erg mooi en die kleur, kben er verliefd op! Kben benieuwd naar het eindresultaat! Fijne avond!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het vest dat je nu aan het haken bent eerlijk gezegd nog mooier dan het 'Alles is haken vest' en je hebt een mooie kleur gekozen! Komt vast helemaal goed!
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik herken het wel. Als kind vond ik gebreide truien op een gegeven moment ook niet mooi meer. En nog steeds niet erg. Een paar jaar terug heb ik een vest gebreid, ook gedragen naar het werk, maar hij is uit gaan rekken, waardoor het model nu niet mooi meer is. Overigens zag ik een keer in een restaurant een mevrouw met hetzelfde vest, alleen andere kleur! Hoe toevallig is dat! Soms denk ik wel eens dat het plezier van haken en breien meer zit in het maken op zich, dan in het gebruik er van.
    Volgens mij heb je er goed aan gedaan om opnieuw te beginnen. Dit nieuwe vest, met dubbele draad, wordt volgens mij heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh dit gaat helemaal goed komen...ik vind dat vest superleuk! Voor mij werkt het ook niet hoor...als een patroon niet klopt...op een gegeven moment is de lol eraf. En die kleur is zoooo mooooi!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk! Ik ben benieuwd naar het eind resultaat. De kleur is prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jammer zeg dat het niet lukt met het Alles is haken vest. De mijne is net klaar en staat volgende week op mijn blog! Ben trouwens nu wel erg benieuwd naar je nieuwe vest die je aan het haken bent! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a beautiful colour. Not sure what you are making as have not google translated but looking forward to seeing how it turns out. Xx Leah xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Just scrolled further down to see what it is and it will look lovely when done :) Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit wordt vast een gaaf vest! Ik had ook ooit de grens getrokken bij kleding, 'daar doe ik niet aan' zei ik altijd. Tot ik een vestje ging haken voor een baby (patroon van Wolplein) wat een succes en wat leuk en niet moeilijk! Ook ik ben van plan om het ' alles is haken vest' te gaan maken maar ga wel de workshop volgen... wie weet heeft Saskia Laan nog wel goede tips..
    Ik ben heel benieuwd naar het vest wat je nu aan het haken bent... Ik wacht op de mooie foto's als het klaar is :-)

    groet, Marieke (Miepenzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms lukt een bepaald patroon gewoon even niet. Misschien dat het 'Alles is haken vest' je binnenkort wel lukt. Wegleggen of uithalen doe ik dan ook, want foutjes blijf je zelf vaak zie. Je nieuwe vest wordt vast erg mooi, ik vind de kleur zo leuk die je hebt uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen