dinsdag 8 november 2016

Herfst in het bos!

Wat is het koud hè? Stiekem zit ik al weken met de herfst en de gezellige winterse feestmaanden in m'n hoofd. Ik zou het liefst al een kerstboom neerzetten.. Nee hoor, grapje! Maar vandaag kreeg ik wel voor het eerst dat échte wintergevoel. Het begon al bij het opstaan, want oh wat was het koud in huis! En dus deed ik snel de verwarming aan, zette een kopje thee en kroop nog heel even met een dekentje op de bank. Heerlijk opstarten noemen we dat ;-) 

Volgens buienradar bleef het 's ochtends droog en dus besloten we een frisse wandeling te maken. Een tijdje terug schreef Petra (klik) al over het mooie Clingendael, en dat wilde ik ook nog wel even zien voordat alle bomen kaal zijn. En dus trok ik mijn warme laarsjes aan en gingen we naar het bos. 

Ik vind zo'n wandeling op z'n tijd heerlijk! En helemaal als ik m'n fotocamera bij me heb. Er zijn zoveel schatten te vinden.. Want als je eenmaal begonnen bent met foto's maken, zie je opeens in alles een mooi plaatje, herkenbaar? 




De laatste tijd ben ik dol op okergeel. Ik vind het leuk in ons interieur, als haakkatoen, maar dus ook in het bos! Ik had dan ook graag een paar van deze bloemetjes thuis in een vaas gezet. Maar ach, zo in het bos vonden ze het vast veel leuker ;-)

Mooi zijn ze hè?
Maar er waren nog veel meer schatten te vinden. Overal stonden prachtig gekleurde bomen, en ook de grond had een warme deken gekregen. 



En hoewel het zonnetje zo af en toe door de wolken kwam, kreeg ik toch dat échte wintergevoel. De koude wind zorgde voor een 'strak' gezicht en heel (heeeel) koude vingers. Maar diezelfde wind liet het bos ook zo heerlijk ruiken! 


Het was een fijne wandeling!

Even fijn waren de warme stoofpeertjes die ik vanmiddag maakte. Lekker met een beetje vanillevla :-)



Al met al een heel herfstachtig dagje. Genieten jullie er ook zo van?

Liefs, Annabel

9 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's Annabel! Die tweede foto...super!! Ja..ik geniet volop...helemaal mijn weertype. Morgen is je broertje vrij dus dan gaan we ook weer even naar dat Gouden bos...heerlijk! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's! Okergeel past erg bij het herfstseizoen. Ik hou er ook van. Van beide, okergeel en herfst.
    Mmmmm lekker vla met stoofperen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he? Ik hou er ook zo van. Laar de kerstboom maar komen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blog en wat is de herfst mooi! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Okergeel is zo'n mooie, warme kleur. Bij de kringloopwinkel laatst een blazer in die kleur gevonden, die moest mee natuurlijk!
    Mooie plaatjes heb je gemaakt in het bos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een sfeervolle foto's!
    Mmmm, njammie, die laatste foto wil ik ook wel proeven :-)
    Klinkt zalig, deze dag!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's! Ik krijg er gelijk de herfst kriebels van :) En wat i je header mooi geworden trouwens! Een gaaf zo met die gehaakte letters als blognaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij waren kort geleden ook in Clingendael, heel mooi.
    Fraaie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen