donderdag 17 november 2016

Sinterkerst

Misschien komt het doordat het de laatste dagen zo regenachtig is, maar hebben jullie ook al zo'n wintergevoel? Ik wel! Het is dat ik niet van stamppot houd, maar ik krijg er bijna trek in ;-)
Ik ben normaal al best een huismus, maar in de winter nestel ik mezelf het liefst met een heel veel dekentjes op de bank. Hakend.. met kaarsjes, thee en een muziekje. Helemaal niet erg dus al die bestellingen uit m'n webshop, ik haak lekker door. Ondertussen ben ik ook bezig aan een set kersthangers (binnenkort meer hierover!). Want met een blog/webshop kijk je altijd iets vooruit in de tijd. Een dag voor Kerst besluiten dat het leuk is om kersthangers te verkopen, is niet heel handig ;-) Misschien dat ik dat wintergevoel daarom wel extra te pakken heb!


Ieder jaar heb ik wel een bepaald thema voor de kerstversiering in mijn hoofd. Waar dat een paar jaar geleden nog grijs en vooral zonder kleur was, is dat dit jaar wel anders. Alles met okergeel vind ik super, zeker in combinatie met andere zachte, frisse kleuren. Er is alleen nog een probleempje.. waar vind je nepbalen in deze kleuren? De groene ballen op de foto zijn al van plastic, maar de rest is nog van glas. En aangezien de katten hier al niet vanaf konden blijven, zie ik de bui alweer hangen rond de kerstboom. Dus als iemand okergele, lichtroze of oudroze nepballen tegenkomt, let me know :-)

Ondertussen probeer ik ook in huis al stiekem wat herfst voor kerst in te ruilen. Ik doe het geleidelijk, want mijn vriend heeft liever dat ik wacht tot na (!) Sinterklaas met al die versieringen. En dus besloot ik boven op de kast iets 'winters' te maken en dat was goed!
Dit is hoe het was..



En dit is wat het is geworden..



De basis is eigenlijk hetzelfde, maar met nieuwe posters en wat andere accessoires heb ik toch een andere sfeer gecreëerd. Ben ik de enige die al wat Kerst in huis heeft gehaald? Of zijn er meer mensen fan van Sinterkerst? Ondertussen geniet ik namelijk ook volop van de Sinterklaastijd hoor.. Al dat lekkers laat ik niet aan mijn neus voorbij gaan. En hoewel ik de ster van de foto hierboven vanochtend alweer op de grond vond *zucht Niene en/of Flow..*, blijft de Sintsnoeperij voor mij. Bij mandarijnen trekken ze namelijk een heel vies gezicht, maar de rest vinden ze ook geen feest. En dus is er des te meer voor mij ;-)



Fijne, wederom regenachtige, maar wel heel gezellige, dag!

Liefs, Annabel




10 opmerkingen:

  1. Wat een sfeervolle blogpost..je hebt het gezellig gestyled in huis, heel gaaf! Ik heb ook zin in de Kerst..vanmorgen lekker wat gefröbeld in huis, heerlijk! Geniet ervan en als ik plastic kerstballetjes tegenkom, weet ik je te vinden..;) :)!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook geen hekel aan deze dagen, net wat je zegt, lekker binnen :-)
    Leuke blogpost, ben benieuwd naar je creaties. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, ik heb stiekem ook de herfstdecoratie opgeruimd en ben nog redelijk 'neutraal' gebleven met de eerste, voorzichtige winter/kerstdecoratie ;-)
    Die gehaakte kerstversiering komt goed, ik neig dit jaar ook wel naar pastelkleuren voor de kerstboom. Hoewel ik me dan weer te buiten ga aan goud, grijs en wit voor het haken... Ach ja :-)
    Haak nog maar gezellig door aan de bestellingen!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik heb dit jaar ook zeker meer met Kerstversiering dan andere jaren. Leuk hé om met een paar dingen de sfeer te veranderen. Mooi vind ik het...subtiel, niet schreeuwend. Heerlijke kleurtjes voor je haakwerk!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je herfsthoekje was heel sfeervol, maar oh wat een gezellig wintertafereeltje heb je ervan gemaakt. Heel mooi. Super leuk gedaan.
    Bij mij begint het ook al wel te kriebelen hoor, al dat moois voor kerst. Ik wacht nog eventjes, want met twee kinderen in de "Sinterklaas-leeftijd" zijn de herfst- en Sintversieringen nog wel op z'n plek in ons huis. En daarna een mooi Kersthuis maken.
    Geniet van de komende tijd!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wacht met kerstversiering altijd totdat Sinterklaas vertrokken is. Sinterklaas vind ik ook altijd zo leuk en je kunt het huis ook zo leuk versieren met 'nep' cadeautjes en zo. Ach, eigenlijk heeft elke tijd van het jaar zo zijn eigen charme. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fantastische leuke foto's met prachtige creaties!
    Herkenbaar gevoel over de winter: ik vind dat nestelen in mijn bank ook zo heerlijk!

    Fijn weekend!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier een banknestelaar! Heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmm wat een heerlijke sfeer foto's weer! Ik krijg al zoveel zin in de feestdagen, zeker nu onze kleine meid er is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi blog heb je! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen