woensdag 14 december 2016

Stoelendans

Sinds dat wij een half jaar geleden een nieuwe eetkamertafel hadden gekocht, was ik opzoek naar de perfecte stoeltjes. In mijn ogen waren dat betaalbare, hippe en 'lichte' stoeltjes die ook nog eens een beetje van elkaar verschilden. Na een lange zoektocht, kwam ik erachter dat mijn perfecte stoel helemaal niet zo perfect hoeft te zijn. Ik miste wat speelsheid in de nieuwe stoelen en besloot een kijkje op marktplaats te nemen. Dat was blijbaar een goede zet, want twee dagen later konden wij deze leuke stoeltjes ophalen!

Niet te doen foto's maken zonder katten.. Dus dan maar met ;-)
Ik hoor jullie bijna mompelen.. Zijn dit nou de perfecte stoeltjes die ze bedoelt? Nope, nog niet! De stoeltjes waren sowieso wel toe aan een likje verf, maar ook de kleuren pasten niet zo goed in ons huis. En dus ben ik aan de slag gegaan en verfde ze grijs. Zo pastte ze goed bij de andere twee stoelen die we al eerder hadden gekocht, en werd het toch een speelse eenheid. Stiekem zou ik er eentje nog wel okergeel willen verven, maar daar is niet iedereen in huis zo enthousiast over ;-) Maar wie weet in het voorjaar!



Om de stoeltjes helemaal af te maken, wilde ik er nog wat kussentjes op. Bovendien zit dat ook fijner! En om alvast in de kerstsfeer te komen, kocht ik een koperkleurige bol Sparkle (1,99 euro bij Zeeman!) en ging aan de slag. Ik begon heel enthousiast, mijn doel was om vier kussentjes voor kerst te maken. Maar door wat leuke bestellingen uit mijn webshop, heb ik er voorlopig pas een. En hoewel het nog geen kerst is, kan ik je wel vertellen dat vier niet meer gaat lukken.. Een mooi project voor in het nieuwe jaar misschien ;-)




Ook Niene is blij met het kussentje. Zo'n leuke foto vind ik dit, precies zoals ze is! Een beetje ondeugend, maar ook zo lief!


Doordat ik nu zo'n gelukje op marktplaats heb gehad, zit ik stiekem ook naar andere meubeltjes te kijken. Bovendien vind ik het heel fijn om 'troep' van een ander nog een tweede leven in te blazen.. Goed voor de kringloop en goed voor mijn portemonnee!

Fijne avond!

Liefs, Annabel

8 opmerkingen:

  1. Ik hou daar ook van. Je stoeltjes zijn prachtig geworden! En ik vind de foto met de poezen erbij fantastisch! Daar kun je wel een ansichtkaart van laten maken. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk: je stoeltjes en het begin van je kussens! Leuk ook dat de 'oude' kleur een beetje terug komt in de kussens!

    De katten op je foto maken de foto's extra leuk!
    Heel geslaagd!

    Lieve groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die katten maken je foto's! En die stoeltjes zijn geweldig, wat een mooie vondst op Marktplaats, veel plezier ervan. Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste foto is gewéldig! Leuke katten heb je :-)
    De stoelen zijn ook fantastisch, je hebt helemaal gelijk: wie wil er nu nieuw als deze er perfect uitzien! En ik zou doorzetten als ik jou was, verf er gerust eentje in een andere kleur!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk zeg! Ik ga ook altijd graag langs bij de kringloop op zoek naar iets leuks voor in huis. Die kussentjes maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi...die twee lieve eigenwijsjes ...zo leuk!! Ik vind het een supergeheel geworden...mooi je kussens. En je foto's...echt mooooiiii!!!! Dat hartje vind ik ook zo leuk! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je mooie stoeltjes gevonden joh. Ik vind ze echt helemaal leuk. Ik zou er ook eentje okergeel schilderen, dat is momenteel toch wel mijn favoriete kleur, naast grijs, en het combineert geweldig met grijs. Je kussentjes worden leuk, maar ook in het nieuwe jaar is het mooi om te doen. En Niene is er al helemaal blij mee zo te zien.
    Fijne dag verder,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jij je eigen kussentjes hebt gehaakt! En je katten blijven zo leuk om naar te kijken. Zo te zien zijn hun er ook erg blij mee :)

    BeantwoordenVerwijderen