maandag 9 januari 2017

Welkom januari!

En dan is het opeens januari! En hoewel wij een heerlijke decembermaand hebben gehad, lijkt hij in een mum van tijd voorbij te zijn gevlogen. Met de restjes kerstchocolade nog in de kast, is het dan toch opeens een nieuwe maand. Een nieuw jaar! Voor sommigen schijnt januari de meeste depressieve maand van het jaar te zijn, maar voor mij niet hoor! Ik vind het een fijne maand waarin ik stiekem al een beetje naar het voorjaar uitkijk, maar ook nog geniet van de winterse gezelligheid. Narcisbollen in combinatie met kaarsjes zeg maar.. ;-)


Daarnaast staat januari natuurlijk ook bekend om de goede voornemens. In principe ben ik meer van de goede voornemens door het jaar heen (want is beginnen met sporten in het nieuwe jaar geen vorm van uitstelgedrag?), maar dit jaar heb ik toch een klein lijstje gemaakt. Geen lijstje met voornemens waarbij ik mijn levensstijl opeens drastisch moet omgooien, maar met een soort aandachtspunten van dingen die ik belangrijk vind. Het idee erachter is om deze wat vaker voorrang te geven dan ik in het afgelopen jaar deed. Een beetje vaag misschien, maar een van de aandachtspunten is om vaker de buitenlucht in te gaan. En dan hoef ik van mezelf niet meteen 25 kilometer te gaan wandelen, een half uurtje is ook fijn! Even lekker uitwaaien op het strand of een wandeling in het bos, dat moet toch lukken.. De eerste wandeling is in ieder geval al een feit!




Het was heerlijk op het stand. Mijn vriend, de zon, een klein beetje wind en het machtige geluid van de golven, ik was in m'n element! 

Een ander aandachtspunt voor dit jaar is om mijn haakwerk wat vaker voorrang op het huishouden te geven. Ik weet niet of sommigen dit herkennen, maar ik heb nogal de gewoonte eerst iets 'nuttigs' te doen voordat ik 'mag' ontspannen. Geen idee waar dit patroon vandaan komt, maar dit gaan we een beetje aanpassen. M'n deken schiet namelijk nog niet echt op, terwijl ik het zo'n fijn project vind. En is dat niet minstens net zo belangrijk als een opgeruimd huis? Ik vind van wel :-)


En zo staan er nog wat aandachtspunten op het lijstje, die het komende jaar vanzelf aan bod komen. 

Zijn er meer mensen met goede voornemens of aandachtspunten?

Liefs, Annabel

7 opmerkingen:

  1. Ik hou ook van januari, weer een beetje rust in het dagelijkse leven. S'avonds de kaarsjes aan, heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook geen hekel aan januari :) Wat je zegt, eerst iets nuttigs doen, herken ik maar al te goed! Vaak schiet de tijd voor me zelf/handwerken erbij in. Dat doe ik dan 'vlug' tussendoor.
    Misschien ook maar eens verandering in brengen :-) Naar buiten ga ik vaak genoeg, met onze teckel Sjors, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal herkenbaar! Ik verplicht mezelf ook om eerst wat taken te doen vooraleer ik 'mag' haken! Maar nu mag het ook anders: eerst haken, waardoor ik energie krijg om huishoudelijke taken aan te pakken!
    Dus héél goeie voornemens van jou!
    Groetjes, Sigrid
    PS: Ik vind januari niet erg, de feestdagen achter de rug ( alsof er een 'last' van mijn schouders valt )en een nieuw jaar dat nieuwe moed en beloftes brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n sfeervol logje...heerlijk die foto's. En heel wijze voornemens Annabel..ik doe zeker met je mee!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige creatie in-wording! En goede voornemens! :)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's van jouw wandeling. Heerlijk!
    Ook hier in huis kaarsjes naast de voorjaarsbolletjes. Een prachtige combi die heel goed past bij de maand januari.
    Zo herkenbaar ... eerst iets nuttigs doen voordat ik "mag" haken of naaien. Ik vind het zo moeilijk om het andersom te doen :-(. Ik ga ook vaker voor andersom! Hiep hoi!
    Geniet van je mooie deken haken.
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Januari is vaak ook niet zo 'mijn maand'. De gezelligheid van de feestdagen is voorbij en de dagen zijn nog zo kort en donker. Nu met onze kleine valt dit minder op omdat ik drukker ben en juist dit binnen zitten is wel erg lekker knus nu..

    BeantwoordenVerwijderen