zondag 5 maart 2017

Dol op olifantjes!

Hoewel mijn blog Hip Haakezeltje heet, ben ik niet alleen dol op ezeltjes.. De droom om later één (of twee ;-)) ezeltjes te hebben, is er zeker, maar stiekem ben ik net zo gek op andere dieren. Er zijn eigenlijk maar weinig dieren die ik niet kan waarderen. Nouja, reptielen en vissen behoren niet tot mijn favoriet, maar ook daar zijn weer uitzonderingen op (hallo schildpad!). De dieren waar ik zeker wel een zwak voor heb zijn ezels, katten, geiten en.. olifanten! De eerste drie kunnen best op een kleine boerderij samenleven (zo zie ik dat dan voor me.. ergens in de toekomst.. met misschien nog een schaapje en wat kippen erbij.. hihi), maar voor olifanten geldt natuurlijk een ander verhaal. En daarom laat ik ze best vaak terugkomen in ons interieur. Zo zijn ze toch een beetje bij me!
Als ik ergens iets met olifantjes zie, wil ik altijd even kijken. Vandaar dat ik regelmatig in de Wereldwinkel te vinden ben. Want naast het feit dat ik graag een steentje bijdraag aan een eerlijke(re) wereld, hebben ze daar vaak heel mooie spullen met olifantjes. Trouwens, ook fijne spullen zonder olifanten hoor ;-)
Maar ook op Pinterest staan heel veel leuke ideeën om zelf olifantjes te maken. Zo maakte ik gister dit leuke patroon (klik). Met een grove draad van de Zeeman ging ik aan de slag, heerlijk zo'n snel project tussendoor. Ik ben namelijk nog steeds met de deken bezig, ook al komt het eind in zicht!


Een paar jaar geleden borduurde ik tijdens de zomervakantie (dat is dus minstens al 5 jaar geleden bedenk ik me nu, toen ik nog schoolvakanties had) dit olifantje. Toen stond hij op mijn slaapkamer bij mijn ouders, inmiddels in onze woonkamer. Hij verveelt me nooit!

Het kleine olifantje haakte mijn moeder (klik) voor mij als cadeautje!

Nu vragen jullie je misschien af waarom ik zo dol ben op olifantjes? Ik heb er eigenlijk geen goed antwoord op, het is meer een gevoel. Ik vind ze machtig, groots, maar toch ook ontzettend verfijnd. Ze stralen een enorme kracht uit, zonder dit telkens te moeten bewijzen. Ooit las ik een quote over kleine dingen die niet om aandacht hoeven te schreeuwen, omdat ze weten dat ze mooi zijn en gezien zullen worden. Nu zijn olifanten niet bepaald klein, maar ik vind dat ze wel zo'n zelfde houding hebben. Ze staan in hun eigen kracht, zonder de loyaliteit voor hun medewezens te verliezen. Dat is iets wat ik enorm waardeer in de olifant. En misschien haal ik er wel eigen levenslessen uit? Want hoe belangrijk is het om bij jezelf te blijven, af en toe nee te zeggen (en dus ja tegen jezelf), maar ook behulpzaam en loyaal naar anderen te zijn. Een mooie balans tussen jezelf en je medemens.



Hebben jullie ook een dier dat jullie enorm kunnen waarderen? Misschien was het als kind wel je lievelingsdier? Bij mij was dat trouwens een leeuw ;-) Ik ben heel benieuwd!

Fijne avond!

Liefs, Annabel

13 opmerkingen:

  1. Wat een schattig olifantje, dat staartje....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet echt aan dieren, door één of andere reden heb ik er wel wat schrik van... Waarschijnlijk omdat ik dit van thuis uit niet heb meegekregen, die dierenliefde. Niet dat ik dit erg vind, hoor. We hebben nu wel kippen, en ik kon onze eerste legkip zo vastpakken en meenemen naar de klas. Een soort knuffelkip, die we zo 'opgekweekt' hebben!
    Je olifanten accessoires zijn leuk!
    Groetjes sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk die olifanten, gehaakt zijn ze voor veel dingen te gebruiken. Leuk DIY idee, bedankt voor het delen. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk olifantje, goed bedacht zo zonder ring :) Mooie foto's en een inspirerend verhaal!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige blogpost! Mooi hoe je het olifant-zijn verwoord! Herkenbaar ook. Mijn lievelingsdier was en is nog steeds een vlinder, zo teer en heerlijk fladderend in de ruimte met prachtige kleuren, tja, ik ben verliefd! :) Fijne nieuwe week!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kijk op de olifant! Zo is het idd...de dierentuinkaartjes zijn binnen dus ik kan de volgende keer met andere ogen naar deze mooie dieren kijken. Je olifant is zooo mooi geworden...perfecte wol er ook voor hé. Wat goed dat je het voor elkaar hebt gekregen...ik ga bij je in de leer :) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie blogpost om te lezen. Leuk!
    Wat een geweldig mooi olifantje haakte je. In de kleur grijs die jij gebruikte oogt hij zo anders dan dezelfde olifantjes die ik haakte in stonewash blauw en rose (http://by-ik.blogspot.nl/2016/04/babyregen.html). Jouw olifantje vind ik super mooi!
    Ook de andere olifanten met de accessoires die je er bij hebt staan geven een mooie sfeer! Leuk gedaan.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Via Annemaries blog op de jouwe gekomen. wat een leuke blogs maak je, ga je volgen! Heb zelf ook een zwak voor olifanten, op mijn blog zijn er verschillende terug te vinden (http://decreatieveuil.blogspot.com)
    Groet Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAt een leuke olifant. Wel fijn zo'n projectje tussendoor. En nog een hele leuke ook! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk die olifantjes, ik heb ze laatst ook gehaakt. Moet er nog een foto van maken en een blog bij tikken.

    Alleen dat staartje heb ik nog niet eerder gezien maar vind ik echt een leuke aanvulling zooo schattig.

    Groet, Dii

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk olifantje heb je gehaakt! Maar ook de foto van moeder en kind olifant is zo schattig! Vroeger was ik helemaal gek van dolfijnen en later van grote katachtigen. Zoals de Cheetah. Momenteel vind ik meer 'alle dieren leuk' al heb ik wel een zwak voor uilen gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou ook van olifanten; als kind omdat hij op de chocolade stond ( côte d'or ) en er stond ook een oranje olifantje op een truitje van mij toen.
    Later omdat ik olifanten zo wijs vind, zo gevoelig in tegenstelling tot hun uiterlijk.
    Ik vind jouw creaties een mooi eerbetoon aan hen.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen