woensdag 13 september 2017

Het lijkt wel herfst!

Hoewel het officieel nog zomer is, mag je het met code oranje voor storm en heeeel veel regen toch best een herfstweek noemen. Ik ben bijna geneigd om pepernoten in te slaan, maar daar vind ik het nog niet koud genoeg voor. 
Stiekem heb ik afgelopen week wel genoten van het herfstige weertje. Met veel kaarsjes, thee en een haakwerk op de bank. Want daar heb ik nu tijd voor, lang leve verlof ;-) En okee, een flinke verkoudheid zorgde er ook voor dat ik wat meer op de bank zat, dat was dan weer wat minder. Maarja, ook dat hoort bij de herfst. 

Hoezo alles is roze wat de klok slaat? ;-)


Door de vele uurtjes op de bank, schiet de babyomslagdoek al lekker op. Inmiddels ben ik iets over de helft en hoop ik hem dit weekend af te maken. Mocht je nog een tomeloos haakproject zoeken, is dit zeker een aanrader! Het patroon is niet moeilijk en haakt lekker weg. 


De bos lampionnetjes kreeg ik van mijn moeder, ook zo lekker op en top herfst (de bos lampionnen dan hè ;-))! En het leuke is, is dat als ze ingedroogd zijn, je ze nog prima op een decoratieschaal (met kaarsjes!) kunt leggen. Zo heb je er dubbel plezier van. 

En bij de herfst hoort natuurlijk ook een nieuwe garderobe. Voor mezelf vind ik dat nu niet zo belangrijk (leuke zwangerschapskleding is nog een dingetje heb ik gemerkt), maar voor ons kleine meisje is het des te leuker! Afgelopen week bestelde ik dit leuke vestje en te lieve slofjes. Hier smelt je toch van? Of zijn dat de hormonen?


Toch is de zomer nog niet helemaal verdwenen. Op balkon staat de tomatenplant in bloei en geeft ons elke dag verse tomaatjes. Af en toe worden er ook wat tomaatjes door de vogels weggepikt, zo leuk! Want zoals Yvette van Boven zo mooi zegt, de natuur is van ieder-een! En daar ben ik het helemaal mee eens.


En zo bestaat mijn lunch voor een deel uit de zomer en voor een deel uit de herfst. 


Genieten jullie ook al van de herfst of mag de zomer nog wel even terugkomen?

Fijne avond!

Liefs, Annabel

13 opmerkingen:

  1. Van mij mag de zomer blijven tot november. Ik hou zo van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het vandaag nog prima te doen in de zon, die hier in elk geval wel even scheen gelukkig, ondanks de onstuimige wind en af en toe een bui. De konijnen vinden de wind dan weer helemaal geweldig, dus die laat ik gerust in de tuin met dit weer, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eerst nog 3 maanden na zomer en dan 6 maanden herfst ofzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie je nou hoe mooi je hortensia's zijn? ;) Zeker nu! Echt mooi je omslagdoek...en dat vestje...echt helemaal leuk!! Ik hou vooral van herfstkleuren en idd...dat sfeertje vind ik ook weer helemaal leuk! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk omschreven. Ik hou van de zomer, geniet ook van de herfst, maar met deze sombere dagen verlang ik toch echt naar een zonnestraaltje! Fijne avond!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke plaatjes in deze post. Zomer is heel fijn, maar ... de herfst met al die herfstkleuren, eikels, kastanjes, kaarsjes aan, een haakwerkje op de bank ... heeft ook zo zijn charmes.
    Geniet van je verlof!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van de herfst! Ik vind het heerlijk! En dat kun je ook aan jou foto's zien, zo gezellig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige sfeer stralen jouw foto's af! Leuke print over die 'rainy days' :-) En je omslagdoek vordert al goed! Superleuk! Geniet nog van je verlof, hopelijk zonder verkoudheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk verslagje. Ik houd niet zo van de herfst maar geniet wel van het knusse bij de kachel zitten en kaarsjes aan. Hoe ver ben je in je zwangerschap?
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu helemaal gezellig bij de kachel met jullie lieve meisje! Ik ben vandaag 37 weken zwanger, dus heel lang gaat het niet meer duren :-)

      Verwijderen
  10. De knusheid straalt van dit blogje af! Als knusheid al een woord is haha. Hoewel mijn lichaam de koudere herfstdagen minder leuk vind, vind ik het wel erg gezellig. Ik krijg altijd gelijk zin om te handwerken met dit soort dagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een heerlijkheid zie ik zo op de foto! Hier hebben wij de afgelopen dagen ook heerlijk binnen verstopt gezeten met een handwerkje op schoot ;)

    BeantwoordenVerwijderen