maandag 4 september 2017

Verlof!

Sinds een week is mijn verlof begonnen, joehoee! En hoewel het op werk nog best prima ging (lang leve halve dagen!), ben ik ook wel heel blij met mijn verlof. Omdat ik mij goed voel, heb ik heel enthousiast een lijst gemaakt met dingen die ik nog graag wil doen voordat de kleine geboren wordt.

Inmiddels ben ik druk bezig met de babywasjes (en ja, ik strijk alles heel braaf, ook al heb ik daar normaal gesproken een hekel aan. Iets met voor de baby is alles leuker.. ;-)), het afmaken van haar kamertje en het kopen van de laatste spulletjes. Het is maar goed dat een zwangerschap negen maanden duurt, want naast het feit dat ons inimienie meisje dat heel hard nodig heeft, hebben wij als toekomstige ouders die tijd ook zeker nodig! Psychisch was ik heel snel aan het idee gewend, maar qua aanschaf van spullen en andere voorbereidingen zijn die negen maanden wel heel fijn.


In de laatste maand wil ik nog graag warme slofjes, een omslagdeken en een naamslinger haken. Met die omslagdeken ben ik inmiddels begonnen. Het wordt een lekker warme omslagdoek volgens dit patroon. Ik pas het patroon iets aan, de deken wordt namelijk vierkant en aan de voorkant komt nog een driehoekige lap als capuchon.


Afgelopen week haakte ik ook dit knuffeldoekje. Vriendlief vindt het maar een raar ding zonder gezichtje, maar ik ben er blij mee. Het patroon kun je hier vinden. Zolang onze dochter nog niet zelf om roze plastic speelgoed gaat vragen, vul ik haar speelgoedmand het liefst met speelgoed van natuurlijke materialen.


Daarnaast ben ik van plan aankomende maand alvast te genieten van de herfst (ik weet het, het is nog zomer, maar toch). Want naast de lente is dat toch wel echt mijn favoriete seizoen. De mooie kleuren buiten, de gezelligheid binnen. Verse appeltaart bakken, eindeloos veel thee zetten en met een plaidje en haakwerkje op de bank. Lekker burgerlijk hè? Maar ik kan daar zo van genieten!




Mooi hè die overgang van zomer naar herfst? Ik kom eerlijk gezegd steeds minder op balkon door alle grote spinnen (iieee), maar de natuur is prachtig!

Voordat ik met verlof ging, hebben best veel mensen gevraagd of ik niet bang was me te gaan vervelen. Vriend en vriendinnen die gewoon moeten werken en ik zit maar thuis.. Gelukkig kon ik ze geruststellen, zo'n huismus met 1000 hobby's als ik, verveelt zich niet zo snel. Ik kom die verlofweken wel door! Maar als jullie nog tips hebben met leuke dingen die ik absoluut niet mag overslaan in mijn verlof, let me know :-)

Fijne avond!

Liefs, Annabel

8 opmerkingen:

  1. Hihi...daarom wordt jullie lieve meidje natuurlijk in de herfst geboren ;) Ja meis..dat heb je van je moedertje...ik verveel mij ook nooit! Lekker genieten maar, sfeervolle foto's! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Annabel,
    Het klinkt toch als een heerlijke tijd. Leuke dingen ben je aan het maken. De herfst vind ik ook altijd een mooi seizoen. Heerlijk, de wat koudere dagen en vallende bladeren. Maar de spinnen zijn inderdaad niet fijn, griezels. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Geniet er nog even van en daarna heerlijk genieten van je meisje. :-)
    Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, je herfstfoto's. Nee zo te lezen ga jij je niet vervelen. En een tip.....slaap veel en uit, want dat ga je echt heeeel lang missen. Geniet van deze tijd.
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je foto's van de herfstbloemen vind ik prachtig, maar van mij mag het nog 3 maanden zomer blijven, heerlijk!
    Mooie dingen haak en haakte je, daar zal je vast veel plezier van hebben als de baby er is. Geniet van je verlof.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het goed geregeld met die 9 maanden, dat is niet voor niets! Ook ik verheug me op de herfst ik ben net zo'n huismus als jij. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha! Ik herkende het meteen! Wat een supergaaf idee om een omslagdoek te haken met mijn dekenpatroon!!! Mag ik de foto achteraf delen op mijn blog? Geweldig! :-)
    En ik geniet zo mee van je voorbereidingen op de baby! Ik herbeleef mijn 9 maanden een beetje :-) Mijn eerste (en enige) kindje is ook een meisje en ik heb ook allerlei dingetjes zelf gemaakt. Een blauw dekentje gehaakt en dingetjes geknutseld voor traktatie... Geniet er nog maar lekker van!!
    Lieve groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik kwam het patroon op Pinterest tegen, zo leuk!! Het is ook een heel fijn patroontje om te haken, ik ben al bijna op de helft :-) En natuurlijk mag je een foto delen, vind ik alleen maar leuk! Haken voor de baby is zo leuk, ik ben ook benieuwd naar alle traktaties in de toekomst, lijkt me super om mee bezig te zijn! Fijn weekend!

      Verwijderen
  7. Heerlijk toch dat jij je niet snel verveeld, heb ik ook. Al heb ik momenteel ook geen tijd om mij te vervelen haha. Wat een leuke dingen maak je weer! En wat je echt nog moet doen voordat de kleine er in? Ook genieten van het feit dat jullie nu nog eventjes met z'n tweeën zijn. Lekker spontaan een avondje weg gaan, boek een nachtje weg een laat jezelf nog eventjes in de watten leggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen